Torsdagen den 24:e augusti 2017
 
För att handla måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Du betalar en fraktkostnad per beställning, för närvarande 50 kr + en expeditionsavgift på 21 kr. Fraktfritt vid beställning över 500 kr.
 

1. Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 3-5 dagar från beställningsdagen.
 

2. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.
 

3. Betalningsalternativ

Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Payer. Den påverkar dock INTE din kreditvärdighet och det kan inte ses av någon annan.
 
Fakturering
Du får hem fakturan via post och den ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. 
Skulle din betalning vara försenad skickas en skriftlig påminnelse med påminnelseavgift till dig. Vid utebliven likvid debiteras påminnelseavgift fn. 50,00 SEK.
 

4. Frakt

En kostnad för frakt tillkommer med f n 50 kr per order, oavsett antal varor i ordern eller om den delas upp i flera försändelser. Handlar du för över 500 kr vid ett tillfälle får du fri frakt på ordern. Dina varor skickas direkt hem i brevlådan. Större beställningar kan du få hämta hos närmaste postombud.
 

5. Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Hårologi betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.
Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.
 
 

6. Ångerrätt

Som kund hos oss har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.
Meddelandet skall innehålla följande information; 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) vilka  produkter du vill returnera. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan/förpackningen vara obruten. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida). Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!
 

7. Fel i vara

7.1 Fel vid leverans
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vi tillämpar konsumentköplagen.
 
7.2 Reklamation
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet.
 
 

8. Tvist

Vid eventuell tvist kommer Hårologi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
 

 


För vidareutbildning och professionella produkter i salongen!

SVERIGES ENDA ÅTERFÖRSÄLJARE!